تور مجازی با تکنولوژی VR:

 

یکی از کاربردهای مهم فناوری واقعیت مجازی در صنعت گردشگری است.  به این صورت که محیط های شبیه سازی شده با کیفیت بالا از مکان های توریستی و نمایشگاهی بر پایه تکنولوژی واقعیت مجازی (Virtual Reality) ساخته می شود و افراد هزاران کیلومتر آنطرف تر می توانند با استفاده از هدست های واقعیت مجازی آن فضاها را آنگونه ببینند که گویی در همان جا قرار دارند و به هر طرف که بخواهند می توانند حرکت کنند. تجربه سفر با فناوری واقعیت مجازی (VR) پدیده ای مدرن است که می تواند تاثیر شگرفی بر صنعت توریسم داشته باشد. حتی کارشناسان از ایجاد دسته بندی به نام توریسم واقعیت مجازی (VR) صحبت می کنند. با استفاده از فناوری واقعیت مجازی لازم نیست بار سفر ببندید و سختی راه را متحمل شوید، تنها کافی است روی مبلتان لم بدهید و به هرجای دنیا که دوست دارید سفر کنید. با رواج فناوری واقعیت مجازی (VR) و محبوب شدن آن، صنایع مختلف درصدد استفاده از این تکنولوژی برآمده اند. این فناوری پتانسیل بالایی در صنعت توریسم و گردشگری دارد و می تواند تحولی عظیم در نحوه سفر کردن ما ایجاد کند. سفر به اماکن دیدنی، بازدید از مکان های تاریخی، بازدید از نمایشگاه های مجازی و غیره از جمله کاربردهای جذاب این تکنولوژی در صنعت گردشگری است. یکی از قابلیت های منحصر به فرد تکنولوژی واقعیت مجازی (VR)، امکان شبیه سازی فضاهای با ساختار معماری وهنری منحصر به فرد است. تصور کنید یک عینک واقعیت مجازی (VR) را روی چشمتان بگذارید و به کاخ تخت جمشید سفر کنید و آن را همان گونه که چند هزار سال پیش بود مشاهده کنید. از این قابلیت تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) میتوان برای هر فضای معماری و رویدادی استفاده کرد.

یک از پلتفرم های تولید شده توسط شرکت رویای روشن بیداری، پلتفرم گردشگری و نمایشگاه های مجازی بر پایه تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) است. در این پلتفرم که می تواند نسخه تحت وب، اپلیکیشن موبایل و عینک های oculus quest 2 و htc vive باشد، بسته ماهیت پروژه انواع معماری فضاها شبیه سازی می شود

 

نمایشگاه واقعیت مجازی آثار هنری سفارت ایران-اسپانیا

این نمایشگاه بین المللی مجازی فرصتی برای نمایش آثار هنرمندان ایرانی بود که به دلیل شرایط کرونا به صورت مجازی برگزار شد و فرصتی ایجاد کرد که افراد از سراسر دنیا بتوانند از این آثار دیدن کنند. با توجه به نوع آثار، می بایست فضایی متناسب با ماهیت نمایشگاه طراحی می شد و همچنین نوع معماری فضا می بایست انعکاس دهنده فرهنگ و هنر ایران و معرفی هنر ایرانی به غیر ایرانی ها می بود. در نتیجه فضایی با الهام از معماری ایرانی شبیه سازی شد که هر فردی چه ایرانی چه غیر ایرانی با حضور در آن می توانست روح معماری ایرانی را در آن حس کند. از آثار هنرمندان ایرانی بازدید کند و زمانی کوتاه را از تجربه بودن در ایران داشته باشد.

هدف از ساخت اپلیکیشن واقعیت مجازی (VR) :

 

شرکت رویای بیداری طراح و از پیشگامان توسعه دهنده واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality)  بوده و تولیدکننده پلتفرم های نمایشگاهی بر پایه تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه این اپلیکیشن یا بازدید پروژه با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.