توضیح یک طرح جدید برای مشتری می تواند سخت باشد. این درحالیست که معماران می توانند با ایجاد مدل سه بعدی به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) این معضل را برطرف کنند. با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) در معماری می توان ویژگی ها و لایه های اطلاعاتی ساختمان نظر پلان سه بعدی طبقات، تاسیسات و سازه، دسترسی ها و غیره را قبل از اجرای کامل نشان دهد. مانند بسیاری از صنایع دیگر تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) ، دنیای طراحی داخلی را نیز دگرگون کرده اند. از معماری تا طراحی داخلی و تکنولوژی های مرتبط شیوه های جدیدی برای ساخت محل کار و زندگی ما به کار گرفته اند.

برنامه های کاربردی واقعیت افزوده می توانند نمای دقیق تری از آنچه ساخته خواهد شد، از جمله تمام لایه های سازه و تاسیسات پیچیده، ارائه دهند. این فناوری می تواند برای تجزیه و تحلیل طراحی مورد استفاده قرار گیرد تا با استفاده از مدل کامل، مشکلات را مشخص کند.حتی در حین ساخت، توانایی دیدن دیوارها و درک مسیر تاسیسات فنی، روند کار را تسهیل می کند، احتمال خطا را کاهش می دهد و حتی ساخت هندسه های پیچیده را آسان می کند.

اپلیکیشن واقعیت افزوده نقشه های معماری ریورا

 

شرکت رویای بیداری اپلیکیشن واقعیت افزوده (AR) معماری را جهت معماران و مهندسان ساختمان طراحی کرده است. نمونه این اپلیکیشن همانطور که در تصویر مشاهده می کنید به منظور انتقال اطلاعات و جزئیات یک پلان یا ساختمانی که از قبل طراحی شده، است. کاربر می تواند ماکت آن ساختمان را به صورت کاملا سه بعدی و واقعی مشاهده کند. سایز این ماکت توسط پلتفرم طبق مقیاس واقعی حفظ شده و تمام اطلاعات نظیر پلان سه بعدی طبقات، سازه ها، تاسیسات، دسترسی ها، تور مجازی از فضاهای داخلی و خارجی و سایر لایه های اطلاعاتی ساختمان به کاربر نمایش داده می شود. این اطلاعات به صورت موشن و تصاویر سه بعدی هستند.

  در واقع اپلیکیشن واقعیت افزوده (AR) معماری می تواند جایگزین سیستم های نمایش اطلاعات و بررسی آن توسط شرکت های معماری و کارفرمایان شود که از تصاویر رندر شده استفاده می کردند و همچنین نیازی به ساخت ماکت های دستی و  پلان های کاغذی نیست. خوشبختانه با استفاده از این پلتفرم می توان تمام اطلاعات مورد نظر یک پلان را به صورت کاملا واقعی و روشن در دست داشت.

تکنولوژی واقعیت افزوده در ساخت و ساز امکان تلفیق طرح های معماری مجازی با واقعیت فیزیکی را فراهم می کند. این فناوری شگفت انگیز با کاهش خطاهای مربوط به مدیریت زمان، پول و منابع، دقت و کارایی را افزایش می دهد. این پلتفرم  برای معماران، طراحان و مهندسان انقلابی سودمند بوده است.

با توجه به روزهای ابتدایی اجرای یک پروژه معماری که معماران با بزرگترین چالش خود روبرو هستند تا طرح اولیه خود را ارائه دهند، تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) می تواند کمک بسیاری به آنها بکند.این فناوری برای معماری بسیار ارزشمند است زیرا توانایی ایجاد مدلهای سه بعدی از ساختارهای پیش بینی شده، با محتوای دیجیتالی و شبیه سازی متحرک بسیار می تواند به آنها کمک کند، استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) به شرکت ها توانایی درک عمیق تر لایه های اطلاعاتی ساختمان را می دهد.

شرکت رویای بیداری طراح تخصصی در حوزه تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality) بوده و ارئه دهنده ارائه دهنده پلتفرم های هوشمند معماری بر پایه این تکنولژی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار یا بازدید پروژه با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.